بررسی یو پی اس
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

منبع تغذیه بدون وقفه و بررسی یو پی اس

اگر مانند بسیاری دیگر از مکان‌ها درجایی قرار دارید که از محدودیت جریان برق برخوردار است، تا جایی که می‌توانید از آن استفاده می‌کنید. در این مقاله به کارایی انرژی یو پی اس (منبع تغذیه بدون وقفه) پرداخته است.

اغلب اوقات، ما مراکزی را برای داده‌ها طراحی کرده و بر میزان مصرف برق در یک دستگاه نظارت می‌کنیم. این می‌تواند ناشی از یک آرایه ذخیره‌سازی و یا یک سرور در بسیاری از موارد باشد. گاهی اوقات ما واحدهای توزیع برق را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم ؛ اما آیا تابه‌حال نگاهی از نزدیک به یوپی اس (منبع تغذیه بدون وقفه) داشته‌ایم؟ احتمالاً، اگر ما نسبت به مصرف برق مرکز داده آگاه باشیم، به کارایی آن پی می‌بریم. اخیراً نوشته‌ای از تروی میلر مرا به فکر در مورد این موضوع وادار کرد.

منطق در اینجا این است که اگر واحد یو پی اس بسیار کارآمد است، امکان کاهش منابع حاشیه‌ای (انسانی و اقتصادی) مرتبط با حفظ نیرو (انرژی) وجود دارد؛ و این امر حاکی از آن است که امروزه پیشرفت کمی در زمینهٔ مراکز داده محدود به نیروی برق (انرژی و فضا) موردنیاز است.واقعیت این است که در حال حاضر، تمام دستگاه‌های یوپی اس به‌طور یکسان تولید نشده‌اند.

انواع یو پی اس ها عبارتند از :

  • VFD (یو پی ‌اس تعامل بین خطوط)
  • VI (ولتاژ مستقل)
  • VFI (تبدیل مضاعف آنلاین)

 این سه نوع یو پی اس اخیراً توسط مجریان انجمن ارتباطات پیشرو در فضای یو پی اس معرفی‌شده‌اند.تنشی رقابتی در مورد این موضوع وجود دارد و این واقعیت که تمام دستگاه‌ها به‌طور یکسان تولید نشده‌اند، حائز اهمیت است. یو پی اس از نوع تبدیل مضاعف آنلاین به دلیل دریافت برق متناوب، شارژ باتری مانند جریان مستقیم، و تبدیل نیروی باتری به جریان متناوب برای مصرف دستگاه‌ها، برای بسیاری در ارجحیت قرار دارد.

به همین ترتیب، در صورت اتلاف نیرو، وقفه‌ای به وجود نخواهد آمد، زیرا مرحله دوم از باتری دست‌نخورده است.درواقع، برای برخی از دستگاه‌های الکترونیکی در مرکز داده ممکن است نوع خاصی از یو پی اس مثلاً تبدیل مضاعف آنلاین لازم باشد. بنا به تجربه، من سیستم مخابراتی داشتم که مستلزم تبدیل انرژی (نیرو) بود.

سیستم مذکور، پست‌های صوتی را برای دفتر من ارائه می‌کرد و بنا به دلایلی، تشخیص نوسانات عادی برق در صورت تغییر جریان یوپی اس از جریان متناوب به باتری از حساسیت زیادی برخوردار بود. ممکن است سایر سیستم‌های حساس، طبق تجربه من مستلزم به تهویه برق باشند.

من در حقیقت، تجهیزاتی را برای تهویه برق در مقابل واحد یو پی اس قراردادم. این وسیله نیرویی بسیار تمیز و قابل‌اطمینان تأمین کرده و درعین‌حال مستلزم سربار باقدرت بالا برای انجام آن است.

لازم است پی به بزرگی و کوچکی دستگاه‌ها در مرکز داده ببرید. همچنین کاربرد دستگاه‌های یو پی اس با کارایی بالا باارزش است چراکه برخی از لوازم یا تجهیزات با تعامل بین خطوط و برخی دیگر با تبدیل مضاعف آنلاین کار می‌کنند. همچنین در صورت نیاز می‌توانید از طریق یو پی اس به کارایی یا بهره‌وری بیشتر نیروی برق دست‌یابید.





:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یحیی
ت : دو شنبه 14 دی 1394
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی